Без Росії: трибунал щодо збитого MH17 можуть зібрати у Нідерландах

До участі в трибуналі будуть залучені Україна, Малайзія, Бельгія та Австралія. Як наголосили в агентстві "УНІАН", у Нідерландах найближчим часом буде прийняте рішення щодо створення міжнародного трибуналу у справі авіакатастрофи пасажирського літака "Boeing 777". Про це повідомляє "Еспресо" з посиланням на нідерландське видання "Rtlnieuws.nl".
Згідно з повідомленням, через блокування Росією в ОНН пропозиції зі створення міжнародного трибуналу за збитий пасажирський літак, нідерландський уряд найближчим часом проведе засідання, на якому ухвалить рішення про проведення такого суду на території Нідерландів.
Відмова Росії від участі у трибуналі не вплине на процес, в таком разі буде прийнято рішення про заочне засудження всіх винуватців трагедії. Як повідомляв УНІАН, літак «Боїнг-777» «Малайзійських авіаліній», що виконував рейс з Амстердама до Куала-Лумпуру, був збитий над зоною збройного конфлікту на сході України 17 липня 2014 року. Загинули всі 298 осіб, які перебували на борту. Наприкінці вересня 2016 року Міжнародна слідча група під керівництвом прокуратури Нідерландів оголосила перші офіційні результати розслідування. У доповіді говориться, що зенітно-ракетна установка «Бук», з якої збили «Боїнг», була доставлена ​​на територію України з Росії.
Місце пуску ракети - селище Первомайське, що перебуває під контролем проросійських сепаратистів. У число підозрюваних, згідно з доповіддю, входять близько 100 осіб.
Слід нагадати, що розслідувачі з "Bellingcat" 5 червня ц.р. встановили особи групи водіїв, які брали участь у транспортуванні до українського кордону військової техніки, серед якої був "Бук", що збив літак "Малайзійських авіаліній". 
Пуско-заряджаюча установка «Бук» під номером 232 на тралі, причепленому до вантажівки під номером «6902 ПН 50», в районі Варварівки 24 червня 2014 року. Праворуч: Пуско-заряджаюча установка «Бук» під номером 232 на тралі, причепленому до вантажівки під номером «6902 ПН 50», на відео, знятому в районі Олексіївки 24 червня 2014 року. Трохи нижче - солдати з російської частини, які нібито вже закінчили службу, викладали у соцмережі фото з колоною техніки, котру транспортували на кордон з Україною у 2014 році. Там же був і "Бук", що збив малайзійський "Боїнг". Про це йдеться в розслідуванні Bellingcat. Раніше команда Bellingcat заявила про участь російського 2-го автомобільного батальйону 69-ї окремої бригади матеріально-технічного забезпечення (військова частина 11385) і 147-го автомобільного батальйону матеріального забезпечення у транспортуванні «Буків» 53-ї зенітно-ракетної бригади у колоні, яка прибула в Міллерово біля кордону з Україною 25 червня 2014 року. За даними розслідувачів, саме в цій колоні перевозили пуско-заряджальну установку «Бук» з бортовим номером «332». Команда Bellingcat раніше публікувала докази того, що саме ця установка «Бук» збила МН17 17 липня 2014 року. Автори розслідування пояснили, що у соцмережі Вконтакте солдати-водії з 2-го і 147-го автомобільних батальйонів публікували фотографії, де видно вантажівки і трали з тими ж номерними знаками, що і машини, що рухалися в колоні, яка потрапила на відео і фото з 23 по 25 червня 2014 року. На цих фотографіях також видно транспортування іншої військової техніки до російсько-українського кордону, наприклад, в район станиці Митякінська в Ростовській області. Один з водіїв, Дмитро З., 24 червня 2014 р опублікував фотографію свого вантажівки і установки «Бук» під номером 232 53-ї зенітно-ракетної бригади. Геолокація цієї фотографії показала, що вона була знята в районі Варварівки на трасі Р-185, на маршруті колони з «Буками» 23-25 червня 2014 року. На інших фотографіях. опублікованих Дмитром З., видно інших можливих водів вантажівок, що переміщувалися в колоні з «Буками» 23-25 червня 2014 року. Один з них, припускають розслідувачі, перевіз «Бук 332» з селища Маршала Жукова район Міллерового. Bellingcat стало відомо, що номер цієї вантажівки — «4267 AH 50», а номер трала — «XP 4679 50». Команда Bellingcat виявила, що у Міллеровому приблизно в середині липня 2014 року перебували вантажівки вже згадуваної військової частини (в/ч) 11385 і ще одна група водіїв. У вересні 2014 року в Міллеровому перебувало кілька вантажівок в/ч 11385, знову в супроводі іншої групи водіїв, хоча деякі з них були і в попередніх групах водіїв. Автори розслідування дійшли висновку, що 69-а окрема бригада матеріального забезпечення (в/ч 11385) брала участь у транспортуванні «Буків» на різні ділянки у російсько-українському кордоні колонами, що проходили 23-25 червня і 19-21 липня 2014 року. 
Військові водії з 1-го автомобільного батальйону цієї бригади (в/ч 11385-2), що базується в Калинінці, вели вантажівки в колоні «Буків» 23-25 червня 2014 року. Інша група військових водіїв з того ж батальйону, можливо, брала участь у транспортуванні «Буків» в колоні 19-21 липня 2014 року. Військовий водій Дмитро З. перевозив пуско-заряджальну установку «Бук» під номером 232 в колоні 23-25 червня 2014 року. Шість інших військових водіїв, зображених на фотографіях Дмитра З., чиї особи вдалося встановити, також брали участь у транспортуванні «Буків» в колоні 23-25 червня 2014 року. З фотографій Дмитра вдалося встановити особи сімох військових водіїв (особу ще одного встановити не вдалося). Ймовірно, ці водії брали участь у транспортуванні «Буків» (у тому числі «Бука 332») з Курська в Міллеровому в колоні, поміченій 23-25 червня 2014 року / фото: Bellingcat Не можна однозначно встановити, хто був водієм вантажівки під номером «4267 АН 50», який перевозив «Бук 332» в колоні 23-25 червня 2014 року. Кілька військових водіїв опублікували фотографії, на яких видно вантажівку під номером «4267 AH 50». Один з них, безумовно, був водієм однієї з вантажівок в колоні 23-25 червня 2014 року. Неможливо зробити висновок про те, яка саме вантажівка перевезла «Бук 332» на російсько-український кордон, по всій вірогідності, в ніч з 16 на 17 липня 2014 року, або хто з водіїв ним керував. Практично всі військові водії, що брали участь у транспортуванні «Буків» в колоні, поміченій в червні 2014 року, офіційно закінчили військову службу в кінці червня або на початку липня 2014 року, хоча по сторінкам деяких водіїв у соціальних мережах не ясно, чи повернулися вони додому після закінчення строкової служби. "Водіям з в/ч 11385, які перебували в військовому таборі в липні 2014 року, можливо, відома особистість водія вантажівки, що перевозила «Бук 332» на російсько-українському кордоні, оскільки для цього перевезення напевно використовувалась одна з вантажівок в/ч 11385, що перебували в військовому таборі на схід від Міллерового", - підкреслюється в розслідуванні. На відео колони військової техніки, що перевозила танки в напрямку Ростова-на-Дону 28 липня 2014 року, видно кілька вантажівок і тралів, що перебували в колоні 23-25 липня 2014 року або в колоні 19-21 липня 2014 року, що перевозили «Буки». Вантажівка з номером «4267 AH 50», що перевозила «Бук 332» 23-25 червня 2014 року, везе в колоні 28 липня 2014 року трал з номером «XP 4679 50», як і в колоні з «Буками» 23-25 червня 2014 року. Розслідувачі відправили версію доповіді з справжніми іменами і незаретушованими фотографіями міжнародній Спільній слідчій групі (ССО), що розслідує загибель MH17.

"Виборча Україна"
Share on Google Plus