Кличко крокує шляхами Собяніна: польські трамваї PESA не тільки купуватимуть, але й збиратимуть в Києві?

Місто хоче створити амбіційне спільне підприємство, щоб збирати польські трамваї PESA в Києві, й, не виключно, далі експортувати їх, у т.ч. до Москви, де вже їздять близько 60 низькопольних "рейкових автобусів". Про це принагідно повідомив мер Києва Віталій Кличко.
«Це і робочі місця, і податки до бюджету. Домовленість така є. Ми будемо раді співпрацювати з такими партнерами, які бачать не тільки свою вигоду, але і вкладають у перспективне виробництво», — додав Кличко.
«У Києві має бути сучасний транспорт. В цьому році ми будемо купувати ще 100 великих автобусів. Це хороша альтернатива маршруткам», — сказав столичний градоначальник.
Крім цього, Кличко підтвердив, що Київ і надалі буде закуповувати сучасні трамваї PESA.
«На Борщагівській лінії швидкісного трамваю їздять 10 таких трамваїв, і наше завдання — зробити так, щоб там використовувалися виключно сучасні трамваї. Вони — зі 100% низькою підлогою, безшумні, обладнані кондиціонерами, Wi-Fi, системою відеоспостереження.
Втім іще з 2012 року польський завод PESA мав дуже вигідний контракт із мерією Москви на постачання понад 120 нових трамваїв, який був де-факто припинений мерією Москви через фінансові проблеми ще на початку 2016 року.
За даними екс-радника Віталія Кличка з питань транспорту Олександра Кави, мова йде про трисекційні трамваї PESA 71-414 Fokstrot, спеціально розроблені на замовлення уряду Москви. Відповідно, 22 готових вагони, що залишилися у заводі у Польщі в рамках контракту з Москвою, наразі намагаються "впарити" Києву, проте, такі трамваї абсолютно не підходять до наявної інфраструктури української столиці.
Експерт у галузі муніципального транспорту Ярослав Московка вважає, що стан київської шляхової мережі не дає можливості ефективно використовувати трамваї PESA, адже у Києві буквально немає маршрутів, які підходять для такого 26-метрового трисекційного составу. Його не без великих проблем можна використовувати лише на лінії швидкісного трамваю на Троєщині, або на 8=му маршруті в Дарницькому районі. При цьому, для швидкісного маршруту польський трамвай має замалу пасажирську ємність. На решті ж маршрутів такі трамваї надзвичайно швидко повиходять з ладу з причин аварійного стану шляхової інфраструктури, а також елементарної геометричної непрохідності на окремих ділянках руху.
Чи має на увазі Віталій Кличко, що на платформі PESA будуть вироблятися нові трамваї для столиці з урахуванням особливостей наявної інфраструктури, або це - лише великовузлове збирання тих трамваїв, комплекти складових для виробництва яких виготовлені іще в рамках співпраці із підлеглими Сергія Собяніна. 

Share on Google Plus